ISDN stopt! Novuss zorgt voor jouw telecom toekomst met VoIP
Na ruim drieëntwintig jaar is het vanaf 1 september 2019 zover: het ISDN tijdperk stopt. KPN heeft aangekondigd dat zij de eerste vorm van digitale telefonie gaat uitfaseren. Maakt jouw organisatie hier nog gebruik van? Geen paniek! Novuss Telecom & ICT zorgt er met VoIP voor dat jij ook in de toekomst bereikbaar bent én blijft.
De geschiedenis van ISDN in een notendop
ISDN (Integrades Services Digital Network) ontstond halverwege de jaren ’90 en was de eerste digitale telefonie-oplossing. Binnen een korte tijd werd ISDN razend populair, omdat de geluidskwaliteit enorm goed was én men op hetzelfde moment kon internetten en bellen – iets wat tot die tijd niet mogelijk was. Ook zakelijk bleek ISDN een perfecte oplossing, er werden bijvoorbeeld meerdere bureautoestellen aangesloten op eenzelfde centrale. Hierdoor beschikte men ineens over meerdere gesprekskanalen, handige functies als nummerweergave en de mogelijkheid om met één nummer uit te bellen. De bedrijfsbereikbaarheid schoot omhoog en vandaag de dag kunnen wij ons bijna niet meer voorstellen dat het ooit anders is geweest.
ISDN stopt, VoIP is de toekomst
Toch heeft KPN de knoop doorgehakt en aangekondigd dat zij vanaf 1 september 2019 stoppen met ISDN en analoog. De opvolger van de eerste digitale telefoonoplossing diende zich een aantal jaren geleden al aan: VoIP. Met VoIP (Voice over Internet Protocol) bel je – zoals de naam al doet vermoeden – via internet. Deze moderne methode wordt ook wel Hosted Telefonie of Cloud Telefonie genoemd en kent veel voordelen:
- Je bent flexibel
In jouw eigen, virtuele telefooncentrale kun je eenvoudig gebruikers op- en afschalen en andere wijzingen doorvoeren. Hierdoor betaal je uitsluitend voor hetgeen je nodig hebt. - Je kantooromgeving komt samen
Jouw software, zoals CRM en Outlook, kan probleemloos gekoppeld worden met de VoIP centrale, zodat je belangrijke contactgegevens altijd direct bij de hand hebt. - Je bespaart op de telefoonkosten
Een los telefoonabonnement is overbodig en je belt (inter)nationaal maar liefst 40 tot 70 % voordeliger dan met ISDN, soms zelfs gratis. Dat scheelt aanzienlijk! - Je beschikt 24/7 over de expertise van een professional
Wanneer je jouw telecomzaken laat regelen door Novuss, kun je gedurende 24 uur per dag, 365 dagen per jaar terugvallen op de betrouwbare, professionele helpdesk. Problemen krijgen geen kans om te ontstaan.
Novuss zorgt voor jouw eigen VoIP telefooncentrale
Maakt jouw onderneming nog gebruik van ISDN telefonie? Wij zorgen er graag voor dat jouw telecomnetwerk probleemloos en op tijd wordt overgezet naar een professionele VoIP-oplossing. Alleen door jouw telecomzorgen uit handen te nemen, houd jij tijd over voor de zaken die voor jouw organisatie het verschil maken. En dát is wat telt. Bel naar 088 – 203 00 00 en wij informeren je graag over de VoIP-mogelijkheden!