Zeg ‘ho ho ho’ tegen onduidelijke bereikbaarheid tijdens de feestdagen
De tijd vliegt. Nog even en de feestdagen staan weer voor de deur. Is jouw onderneming gedurende deze periode gesloten of verminderd bereikbaar? Zorg dan dat jouw klanten hiervan op de hoogte zijn en laat Novuss Telecom & ICT het antwoordbericht van jouw telefooncentrale aanpassen.
De decemberperiode staat voor veel mensen in het teken van gezelligheid met familie en vrienden. Heerlijk samen eten en drinken, elkaar verrassen met cadeaus en misschien zelfs wel op vakantie naar de sneeuw. Een moment van ontspanning en opladen voor een nieuw jaar. Sluit jij de aankomende tijd de deuren van jouw kantoor? Dan is het verstandig om hier een aantal voorbereidingen voor te treffen. Je kunt hierbij denken aan:
Communicatie
Maakt jouw organisatie gebruik van sociale media zoals bijvoorbeeld Instagram, LinkedIn of Facebook? Dan is het handig om een post te plaatsen waarin je de aangepaste openingstijden/-dagen vermeldt. Dit bericht zou je tevens op de bedrijfswebsite kunnen plaatsen.
Telefooncentrale
Stel dat jij dag in, dag uit naar een bedrijf probeert te bellen, maar er wordt niet opgenomen. Je weet niet waarom. Dat is vervelend, toch? Om te voorkomen dat jouw (toekomstige) klanten deze ervaring krijgen, is het verstandig om de welkomstboodschap van jouw telefooncentrale aan te passen. Wanneer jij een bandje aanlevert, zorgen onze professionals dat dit op het juiste moment ingeregeld is. Het is immers geen probleem om gesloten te zijn, zolang je daar maar duidelijk over bent.
Out of office
Hetzelfde geldt voor jouw mailbox. Met de mogelijkheid om zakelijke e-mails op je smartphone te ontvangen, is de kans groot dat je altijd en overal aan het werk bent. Toch kan het zijn dat je even helemaal wilt uitchecken van kantoor en de boel óók qua e-mailverkeer gewoon heerlijk de boel wil laten. Stel een duidelijke ‘out of office’ melding in waarin je uitleg wanneer je weer aanwezig bent en hoe men eventueel in noodgevallen bereikbaar is.
Door deze twee kleine handelingen zit jij straks écht ontspannen aan de Kerstdis. Tenzij je naast je schoonmoeder wordt ingedeeld, natuurlijk ;-). Daar hebben wij helaas geen invloed op. Voor de zaken waar wij je wél bij kunnen helpen, zijn wij je natuurlijk graag van dienst. Neem hiervoor contact op met 088 – 20 30 000.