Novuss verbindt heden en verleden bij Fort Pannerden

Een voormalig fort uit de 19e eeuw – onder de grond én met betonnen buitenmuren van 3,5 meter dik – voorzien van een goed functionerende telecomoplossing: een uitdaging van ongewoon formaat. Menig leverancier bedankte Fort Pannerden vriendelijk voor de aanbieding, maar Novuss Telecom & ICT niet. Vol goede moed (en kinderlijk enthousiasme) brachten de professionals een bezoek aan het historische rijksmonument in het Gelderse Doornenburg om het netwerk aan te leggen. Met succes: inmiddels genieten de medewerkers al twee jaar lang van kraakheldere telefonie ín het fort.

In april 2016 gingen de deuren van Fort Pannerden officieel open voor het grote publiek. Op deze unieke locatie wordt jong en oud ondergedompeld in de geschiedenis van het fort als gebouw, het soldatenleven van vroeger en het landschap dat het fort omringt. Fort Pannerden ligt verborgen onder de aarde en is enorm groot: het telt vijf verdiepingen, 124 ‘lokalen’ (ruimten) en een web van gangen en trappen. Voor enkele van deze lokalen, zoals de receptie en de horeca, wenste men een telecomoplossing waarmee zowel intern als extern probleemloos gecommuniceerd kon worden. Marco Houtgraaf, verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Fort Pannerden, vertelt over de door Novuss geïmplementeerde oplossing.

Tekst loopt door onder de foto

“Eerst meten, dan weten” geldt ook voor telecomoplossing

“Het is heel erg moeilijk om goedwerkende telefonie aan te leggen in het fort, met name de handsets bleken een grote uitdaging. Normale mobiele telefoons werken hier bijvoorbeeld niet, evenals de doorsnee portofoons. Novuss heeft, na het doen van een aantal testen, een netwerk aangelegd met verschillende bureau- en handtoestellen die dankzij steunzenders een goed bereik door het hele gebouw én de belangrijkste lokalen hebben. Ook buiten zijn er steunzenders opgehangen, dus ook onze gastheer op het terrein draagt een telefoon bij zich. Iedereen is bereikbaar.”

Geïntegreerd keuzemenu 

Toch verliep het proces bij de start niet direct vlekkeloos. “De configuratie was op verzoek van een door ons ingeschakeld extern projectteam ingericht, maar dat bleek niet helemaal aan te sluiten op  de daadwerkelijke praktijksituatie. Toen dit vlak voor de opening aan het licht kwam, kwam ook direct de flexibiliteit van Novuss naar boven. Zij hebben alles razendsnel aangepast: van de naamweergave op de displays tot andere locaties van de handsets en de implementatie van het keuzemenu buiten onze openingstijden. Vooral dit laatste is erg belangrijk én werkt heel eenvoudig. Als wij gesloten, zijn drukken wij op ‘keuzemenu’ en dan krijgt de beller drie keuzes: bekijk de website, bel later terug of laat een bericht achter. Tijdens openingstijden drukken we op het knopje ‘kassa’ en dan rinkelt de telefoon in de vrijwilligersruimte en bij de balie. Precies zoals we wensten.”

Historische bereikbaarheid dankzij de Novuss helpdesk

Marco heeft enkel positieve woorden over de dienstverlening van Novuss, zowel tijdens als na de oplevering. “De kinderziekten waren er enorm snel uit. Al heel snel was alles zo ingeregeld zodat het geen tekentafel- maar een echte praktijksituatie was. Nu het in ruste is zijn er af en toe wat veranderingen, welke altijd heel soepel verlopen. De meeste helpdesks beginnen met onmogelijkheden zodra je een uitdaging voorlegt, maar Novuss niet. Zij verkennen eerst alle opties en hebben vaak de oplossing al aan boord. Zij roepen ‘Ja het kan!’ in plaats van ‘Ja maar…’. Ze gaan er echt voor. Die ondersteuning is voor ons erg belangrijk, omdat wij veel met vrijwilligers werken die niet altijd over de juiste telecomkennis beschikken. Het toeval wil echter dat één van onze vrijwilligers erg goed is met ICT, maar weinig van telefonie weet. De Novuss’ helpdesk staat hem altijd met raad en daad bij en dat is heel fijn.”

Ben jij voor jouw organisatie op zoek naar een telecom- of ICT-oplossing? In welke situatie jij ook werkt, van bovengenoemd fort tot wolkenkrabber, Novuss zorgt graag voor jouw bereikbaarheid. Bekijk hier onze contactgegevens en geef ons vandaag nog een seintje!

Aanbevolen Blog Posts
<
Contact

Ben je nieuwsgierig geworden naar onze producten en diensten of heb je vragen? Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen jouw bericht zo snel mogelijk in behandeling.

Typ hier je zoekopdracht

Novuss reikt drone uit aan K.I.M. Nederland
spaceman
slot qris
https://sipewarnakepri.com/
slot hongkong
bet 10 ribu
depo 25 bonus 25 bebas ip

slot depo 10k

mahjong ways 2

slot777

slot server kamboja
slot bet 100 perak
slot mahjong
slot 777
slot gacor hari ini
slot olympus wild bandito https://www.pilatesconsignment.com/ slot bet 100