Dankzij Novuss blijft Cijns zeker van haar zaak
Sinds Belastingadvieskantoor Cijns zich fiscaal en organisatorisch ontfermt over het soortgelijke Meijer & Co, werken de twee bedrijven vanuit één kantoor. Hierdoor ontstond er een behoefte aan bijpassende automatisering en telefonie, aan één gezamenlijk platform voor alle medewerkers. Novuss twijfelde natuurlijk geen moment om deze opdracht zuiver te aanvaarden. Michel Esselink, mede-eigenaar van Cijns, vertelt over de samenwerking.
“Voor Cijns heb ik alle IT-en telecom gerelateerde zaken al jaren ondergebracht bij Novuss. Omdat ik de jongens goed ken (en zij mij), voelde het als vanzelfsprekend om ook de nieuwe automatisering bij ‘mijn partij te regelen. Het is een gevoel van ouwe-jongens-krentenbrood. Een goede keuze, want vlak voor het weekend werd de hardware geleverd en op de maandagochtend daarna zijn de elf universele werkplekken direct geïnstalleerd.”
Cloud vs. Server
Cijns werkte reeds in de Cloud, maar Meijer & Co nog niet. “In het verleden crashte onze eigen server, dat was dé reden om in de Cloud te gaan werken. Omdat Meijer & Co nog niet over een dergelijke omgeving beschikte, was het van groot belang dat hun eigen servers geen moment uit de lucht zouden zijn. Dat vergde een nauwkeurige organisatie, waar Novuss maximaal in heeft meegedacht. Zij hebben goed geluisterd naar onze wensen en ons heel fijn begeleid. De techniek zegt mij niets, maar alles is in de Cloud ‘aan elkaar geknoopt’ en werkt perfect. Dat is in mijn ogen ook Novuss’ grote kracht: de combinatie van kennis en de manier waarop zij service verlenen.”
VoIP
Het project is bijna afgerond: het laatste punt op de agenda is het finetunen van de telefonie. “Dankzij Novuss belt het voltallige kantoor nu via VoIP (hosted telefonie, red.). We moeten enkel nog even kort gaan zitten voor het organiseren en inrichten van deze omgeving, zodat de bellers op de juiste tijden, bij de juiste medewerkers uitkomen. Dat komt zeker goed, dat is immers nog altijd zo geweest. Novuss is gewoon een topbedrijf!”